Greenmood, in 2014 opgericht door Sadig Alakbarov in België, produceert groene muren en andere 100% natuurlijke akoestische oplossingen voor binnen om te voldoen aan de behoeften van moderne werkplekken. Door gebruik te maken van speciaal geconserveerd groen verminderen de producten de geluidsoverlast, voegen ze schoonheid toe en verhogen ze de productiviteit - dit alles terwijl ze het respect voor de natuurlijke omgeving en de duurzaamheid bevorderen.
Tegenwoordig zijn we een van de bekendste fabrikanten en exporteurs van biofiele elementen ter wereld. We zijn aanwezig in België, Frankrijk, Noord-Amerika, het Verenigd Koninkrijk, Noorwegen, Zuid-Korea, Polen, Denemarken, Taiwan, Roemenië en Azerbeidzjan en exporteren naar meer dan 20 landen over de hele wereld.
De oprichting van het merk werd gekatalyseerd door dit idee: hoe breng je de natuur binnenshuis en hoe creëer je comfortabelere en productievere werkruimtes met een minimale impact op het milieu. Daarom kiezen we onze leveranciers en expediteurs zorgvuldig uit, altijd op zoek naar de groenste oplossing.
De term Biophilia werd bedacht door filosoof, socioloog en psychoanalyticus Eric Fromm om "een gepassioneerde liefde voor het leven en alles wat leeft" te beschrijven. Bioloog Edward O. Wilson beschreef het concept van biofiel ontwerp voor het eerst in zijn boek Biophilia.
Het doel van Biophilic Design is dus om mensen weer in contact te brengen met de natuur en ruimtes te creëren die hun gezondheid en welzijn verbeteren, wat leidt tot een verhoogde productiviteit, motivatie voor werk en tevredenheid met het leven en tegelijkertijd het risico op depressie, angst en absenteïsme op het werk vermindert.
Verschillende onderzoeken tonen aan dat het opnemen van natuurlijke elementen in ons interieur uiterst belangrijk is voor het creëren van een gelukkiger en productievere omgeving: